Det første du skal have er et domæne. F.eks. virksomhedsnavnet eller dit eget navn.
Herefter skal du have et webhotel, der opbevarer og viser din hjemmeside.
Evt. et logo, gode billeder og gerne tekst der omhandler det du ønsker at formidle.
Det afhænger af hvor hurtigt det tager for at modtage de informationer der skal bruges til hjemmesiden.
Når første udkast er klar, sender vi det til din godkendelse og jo hurtigere en godkendelse gives, jo hurtigere når vi i mål.
Det kan tage fra 2 dage til 10 dage, afhængig af hvor mange sider du ønsker på din hjemmeside, eller hvor omfattende hjemmesiden er.
Vi tager først en snak omkring dine ønsker.
Måske du har ønsker om farver eller andet du mener vil promovere din virksomhed bedst.
Har du allerede et logo, bedes dette fremsendes og gerne sammen med gode billeder der afspejler virksomheden eller det produkt hjemmesiden skal opbygges omkring.
Det kan du ja, derfor bestræbes der på at vælge en platform der er nem for alle at vedligeholde og som ikke har krav om kendskab til kodning.
Jeg kan arbejder på de fleste platforme, Wordpress, Umbraco, Wix, One.com etc. .
De fleste platforme er nogenlunde opbygget på samme måde, Wordpress og Umbraco kræver dog en god indsigt i tilføjelse af app's og til tider kodning. Som udgangspunkt vælges den billigeste og bedste løsning for dit behov.
Det kræver tålmodighed og god tid.
En webshop tager lang tid at opbygge og endnu længere hvis du har mange produkter.
Der udvælges den platform der vil fungere bedst for dig, måske du har ønske om at kunne integrere f.eks. e-conomic med webshoppen så du har lagerstyring eller andre krav.
Herudover kræver det gode billeder af produkterne du vil sælge, kort info-tekst om de enkelte produkter og priser.
En webshop kan være en kostelig affære, derfor er det vigtigt at der udvælges den helt rigtige udbyder til dit behov.
Nej, Webgrafix har ingen server, men udvælger en sikker og stabil udbyder der opbevarer alle dine filer og informationer omkring din hjemmeside, dvs. den udbyder du vælger til at opbevare dit webhotel.
Hvis du allerede har en hjemmeside som du designmæssigt er glad for, men du føler ikke får trafik/besøgende nok, kan en gennemgang og forslag, samt mindre ændringer være noget for dig.
Prisen for en gennemgang er 450,- kr. eksl. pr. time. og du får tilsendt forslag til forbedringer.
Det er altid vigtig at man selv har en kopi af de vigtigste koder for at kunne tilgå hjemmesiden, også selvom det er en webmaster der opdaterer din hjemmeside.
Jeg kontakter gerne din nuværende webmaster for at få koderne og adgang til hjemmesiden og din domæneudbyder. Har du ikke kontakt til din webmaster, så hjælper jeg også med at få styr på den del.
Så snart jeg har modtaget materiale fra dig - dit logo, tekster, billeder m.m., så sørger jeg for at lave et udkast til dig.
Udkastet tager udgangspunkt i dine ønsker, hvis ikke du har ønsker laver jeg et udkast ud fra hvordan jeg ser en hjemmeside kan promovere dig på bedste vis.
Det eneste jeg har brug for mht. til din tid, er at du kigger mit udkast igennem. Hvis du ikke har ændringer, sætter jeg i gang med at få hjemmesiden online.
· Sørg for altid at stå for ejer af domænet!
· Undersøg altid den korrekte pris for en hjemmeside - mange oplever desværre at modtage ekstra regninger for vedligeholdelse. Læs derfor altid det med småt, her kan evt. stå at du er bundet i 1 år.
· Sørg altid for at få div. koder tilsendt, for adgang til webhotellet, domænet og serveren, hvor din hjemmeside ligger!
SoMe: en forkortelse af Sociale Medier
Domæne:
dette er adressen, som dit website har på inter og nettet. DK-hostmaster står for alle danske domæner, dog har mange webhoteller domænet inkl. i oprettelse af selve webhotellet det første år. Derefter kommer der en opkrævning fra DK-hostmaster på et årligt beløb (d.d. ca. 45,- kr. pr. år) for dit domæne navn. Domæne navnet er "dit" så længe du betaler det årlige gebyr. Mange tror at de ejer domænet for altid, men egentlig så "lejer" du det kun, så længe du har dit firma og betaler gebyret.
Webhotel:
Et webhotel er plads på en server som er forbundet til internettet 24 timer i døgnet 365 dage om året.For at kunne publicere sin hjemmeside på Internettet så andre kan se denne, skal man have et webhotel.
Server:
Det er egenltig en computer der deler dine informationer (fra websitet) med andre computere verden over - din opbevaringskasse, hvor dine sider til websitet bliver opbevaret sikkert og de ud.byder vi bruger, sørger altid for at denne server har en back-up
Website:
Det er et "finere" ord, for en hjemmeside.
Webmaster:
Det er den person der sørger for at dit website hele tiden bliver opdateret, sørger for det tekniske og har ansvaret for dit website.
Links:
Også kaldet hyperlinks og betyder at man sammenkæder og gør noget klikbart. Et link kan være et billede eller et ord/sætning, som gør det muligt for læseren at springe til et andet sted - f.eks, en anden tekst eller et nyt website. Links kaldes også for hyperlinks.
Det betyder ganske enkelt at din hjemmeside automatisk tilpasser sig skærmens størrelse, afhængig af hvilken enhed du bruger.
At hjemmesiden er responsive, betyder den tilpasser sig smartphones, ipads, computernes skærmstørrelser. Også kendt som mobilvenligt.
Ud over at det selvfølgelig giver besøgende en god helhedsoplevelse, når man besøger en mobilvenlig hjemmeside, så er det faktisk også yderst vigtigt for at bevare et godt "venskab" med Google.
Google "straffer" de hjemmesider, der ikke er optimeret til et mobilvenligt design (responsive), ved at "smide" dem bagerst i køen og du mister besøgende.
Det kommer an på hvad din vison for virksomheden er.
De store og seriøse virksomheder har alle en hjemmeside og måske en Facebookside.
Hvis du kan forestille dig 2 veje, den ene er ensrettet (Facebook) og den anden vej har trafik fra begge sider. Du kan sikkert nemt forestille dig, at den vej der har mest trafik, er den med trafik der kommer fra begge retninger.
Søgemaskiner, som Google, elsker og rangerer vejen med mest trafik og som vil være "indgangen" til din hjemmeside.
Derfor er det godt at have en hjemmeside der linker til dine sociale profiler og omvendt. Det skaber trafik.
Ja, det er vigtigt hvis du ønsker at blive fundet på internettet.
Min erfaring siger mig, at mange firmaer nedprioterer opdateringerne på deres hjemmeside. Det kan der være mange grunde til, men forglemmelse er nok en af den mest kendte.
En hjemmeside der ikke bliver opdateret løbende, forsvinder i mængden på Google, da Google vurderer at den ikke er interessant for besøgende. Derfor er det vigtigt at tilføje nyt løbende, det kan være alt fra udskiftning af billeder, tilretning af tekster osv.
Det kan du sagtens, min erfaring siger mig dog, at for at fremstå professionel er det klart en fordel at have en mail der indeholder domænenavnet.
Du kan sagtens få videresendt mails til din g- eller yahoomail, fra din domænemail.
FAQ
få svar på ofte stillede spørgsmål
Hvis ikke du finder svaret på dit spørsmål herunder, så er du velkommen til at kontakte mig her.
